speaker terbaik tiktok

Speaker Terbaik Tiktok ?

Speaker Terbaik Tiktok ? 3 speaker bukan agamawan pilihan aku di TT. Zainal Rashid Ahmad. Aku pernah kerja dengan Abang Nal ni masa kat hijrah. Tapi jabatan berlainan. Selalu dengar…
bos cina baik hati

Bos Cina Baik Hati ?

Bos Cina Baik Hati ? Dulu saya kerja di sebuah kedai orang Cina beragama Buddha. Bos saya ni agak kurang suka kepada Islam. Tapi, gaji diberi kepada saya berbaloi. Urus…
pelakon utama keluang man

Pelakon Utama Keluang Man

Pelakon Utama Keluang Man ? Keluang Man sudah berusia 25 tahun sejak ia pertama kali muncul pada tahun 1998. Mimpi anak-anak 90-an dari animasi menjadi filem. Beratus orang menghantar video…
melayu asal dari keturah

Melayu Asal Dari Keturah ?

Melayu Asal Dari Keturah ? Saya baru baca kertas kajian seorang Prof. Bahasa Arab yang dakwa Melayu berasal usul dari Keturah. Kertas kajian ini agak baru juga, tahun lepas punya.…
Lirik Lagu Coldplay Dajjal

Lirik Lagu Coldplay Dajjal ?

Lirik Lagu Coldplay Dajjal ? Sebelum baca penuh posting Abeli, Abeli nak buat disclaimer dulu. Tujuan posting bukan untuk menyokong Coldplay tapi lebih kepada nak mengecam cara si fulan di…
surah kuatkan semangat

Surah Kuatkan Semangat

Surah Kuatkan Semangat ? "Demi sesungguhnya engkau (wahai Muhammad) akan dapati manusia yang keras sekali permusuhannya kepada orang-orang yang beriman ialah orang-orang Yahudi dan orang-orang Musyrik.." (Surah Al-Ma'idah: 82) MUKMIN…
zencoso untuk apa

Zencoso Untuk Apa ?

Zencoso Untuk Apa ? ? Zencoso Chewable ball . Apa yang special ? Well first of all Zencoso ball diperbuat daripada 98 jenis tanaman yg dipilih khas (sayur dan buah-buahan)…
fitnah AI kartun islamik

Fitnah AI Kartun Islamik ?

Fitnah AI Kartun Islamik ? Ramai je yang suka "kartun-kartun' ni, katanya cantik. Cuba perhatikan. Kalau kita ke Mekah, kita berdoa menghadap ke mana? Macam kartun tu ke? Zoom sikit…
hina solat sunat subuh

Hina Solat Sunat Subuh ?

Hina Solat Sunat Subuh ? Dulu setakat pakai seksi, ambik gambar, buat video, cakap lucah. Kemudian dah start sebarkan khurafat bab feng shui tanah. Bila orang tegur melenting, sombong sungguh…
makcik kemboja hina melayu

Makcik Kemboja Hina Melayu ?

Makcik Kemboja Hina Melayu ? Makcik Kemboja dah viral dengan sikap dia. Dia hina orang Melayu malas dengan niat sbb dia rekod content. Content boleh di edit & itu hasilnya.…
konsert coldplay ikut dajal

Konsert Coldplay Ikut Dajal ?

Konsert Coldplay Ikut Dajal ? TAHNIAH, KONSERT COLDPLAY DITERUSKAN. Tahniah, konsert artis pemuja Elgbete, Coldplay akhirnya akan berlangsung dengan jayanya malam ini (22 Nov 23) di Kuala Lumpur. Kita percaya…