ANGGUR

Peluang Untuk Penganggur

Awek KWSP Elya Macam Orang Jepun ?

Awek KWSP Elya Macam Orang Jepun ?

ASejak pagi semalam, bila kerajaan umumkan dan buka portal nyawa tambahan i-sinar, semua rakyat Malaysia mula keluarkan duit masing masing. Katanya sebab belum tahu lagi hidup lama, jawapan kebanyakkan orang ialah keluarkan sahaja duit awek Kwsp elya .

Awek Kwsp Elya

Tapi awek KWSP bernama Elya telah menjadi viral pula. Dia punya kata kata itu sangat pedas, sehingga ada juga yang membuat komen lucu terhadap awek maya digital kwsp. Memang layan baca status awek kwsp. Ok..dah boleh mohon i-Sinar KWSP. Untuk yang ada KWSP boleh cuba mohon dulu,abaikan dia punya kriteria entah apa-apa tu. Soal akan lulus atau tidak belakang kira.Isi dulu,masukkan maklumat peribadi anda.

Kepada yang mengisi,jika muncul Awek ELYA,usah dilayan apa yang dia cakap. ELYA tu makhluk halus kiriman KWSP untuk menghasut anda secara halus dan mempengaruhi minda anda supaya anda berubah fikiran agar tidak mengeluarkan caruman KWSP anda.Dia bukan fikir kita tengah sesak.

Boleh pula mimpi awek penasihat KWSP ni. Kalau benar ia jodohku yang kedua, ketemukanlah. Amin. Liza Syaff terima kasih. Hadiah Birthday awak. Siapa tak kenal awek tengah viral ni.. Bulan depan dapat duit tau.

tadi masa isi borang i sinar dapat berkenalan gan sorang awek kwsp. Elya namanya,lawa. pujuk dia tadi ajak keluar.bukan pujuk apa pun pujuk moga dapat keluar duit i sinar je. elya tengah pemes dari subuh tadi,sebelum ni orang tak kenal pun

Hari ni viral awek KWSP nama Elya tu. First aku tengok macam Siti Nurhaliza masa muda2. Tapi ramai netizen cakap macam pelakon lucah Jepun, otak blue betul hehe. Gambor jauh nampak Manis, Tapi bile zoom..nampak menggerunkan..hahahaha.. Mcm pakse jgn kuorkan kwsp. Awek yang jadi rebutan masa kini.Anda ada KWSP anda akan jumpa si dia.

Luahan Duit KWSP

Assalamualaikum..saya berani kan diri untuk meluahkan masalah saya dalam ni. Saya Minta maaf terlebih dulu buat semua pencarum2 kwsp..jika ada pihak pencarum yang rasa tak nak mengeluarkan simpan kwsp kamu..saya berharap sangat bantu la saya sokong la saya..untuk memudahkan pengeluaran kwsp saya..sejak pkp petama.saya berhenti kerja dengan keadaan sarat mengandung.anak masa itu Ada 2 dalam kandungan yang ke 3.

Ank saya masih kecil yang no 2 Baru Berumur 2 tahun lebih…Dia masih memamai pempers minum susu..bayangkan dalam keadan pkp juga.saya dengan bekas suami berpisah..mungkin kami tak ada jodoh.saya harungi sendiri..saya dah mula risau saya tak ada2 duit dalam Bank.untuk anak2..alhamdulillah sangat kwsp dapat di keluarkan.syukur allah saja yang tahu..ye mungkin ada di antara pencarum2.dapat membeli pelbagai barangan..Ada yang menyimpan juga untuk masa depan mereka..

Ada yang dapat melunaskan utang2 yang tertungga.ada yang dapat membeli emas..orang macam saya..dapat membeli Susi pempes anak2.keperluan harian kami anak beranak.saya xnak meyusahkan kluarga sayaa.dia org pun ada keluarga sendiri .saya paham dengan mereka.jun bayaran terakhir untuk kwsp.saya pun da melahirkan anak sekarang berusia 8 bulan.alhamdulillah saya bersyukur dengan ada nya kwsp.saya dapat menyara hidup kami anak beranak.alhamdulillah saya dapat juga memberi setiap bulan untuk ibu Ayah saya walau pun tak banyak.sekurang2 nya saya berkongsi rezki dengan ibu Ayah saya..jun bayaran terakhir saya dah mula risau..untuk bulan depan macam mana saya dapat duit untuk beli susu papers untuk anak2 says.saya da mula risau sangat.saya demean keadaan..s

aya tak berkerja sekarang..susah untuk saya dapat kerja.dengan keadaan Sekarang.. Ya allah permudahkan la bolak balik kan bah Hati hati hamba mu..sesungguh nya engkau la yang membolak balik kan hati hambah2 mu. .. Saya Hanya Minta duit simpanan saya ..pengeluaran tolong la lanjutkan pengeluaran i sinar i lestari.. Saya bersyukur dengakan pengeluaran sebelum ni.tapi saya masih memerlukan pengeluaran.kerna saya tak kerja.

Suit bantuan ibu tunggal saya memang tak ada sebab surat cerai tak selesai lagi..nseb hujung bulan depan ada bpr..jika bpr da tak macam macam..tolong la bantu saya.bila malam Air mata saya keluar tengok keadaan anak saya.bantu la saya..Bantu la saya.saya sangat mengharap kan.. Saya minta maaf sebab meluarhkan msalah saya dalam ni.saya Minta maaf

Tertekan Duit Takda

Betul.. saya sedih & tertekan sgt. Check akaun baki tinggal ni. Dah lah PKPD. Kami bukan org senang yg nak kena beli stock barang utk 2 minggu. Apa yg ada itu je yg termampu. Syukur Alhamdulillah dpt bantuan sardin, telur.. tapi, sampai bila asyik nak makan sardin je. Esok lusa nak makan apa??. Dgn bil elektrik yg makin tinggi. Pemerintah minta kami tetap di rumah, dgn PKPD nya.. mcm mana kami nak keluar pegi carik keja??.

Tak keja dah 1 tahun, tak kan asyik nak mengharap bantuan kerajaan yg permohonan kami tak di luluskan. Tak kan nak mengharap kan badan NGO bagi sumbangan??. Tak kan nak mengharapkan duit dari pinjaman org??. Habis, org lain tak de kesusahan ke??. Kami ni tak de perasaan malu ke yg nak meminjam??. Kami patuh pada arahan Pemerintah, tapi dalam mematuhi apa yg di pinta, kenapa keadaan, kesusahan & kemahuan kami tidak di dengar???.

Kami bukan merayu & mengemis tanpa hala tuju. Kami cuma mohon agar Kerajaan tlg lah dgr rintihan & rayuan kami!!. Itu hak kami!!. Itu simpanan kecemasan kami. Tak perlu utk memikirkan hari tua, sedangkan bulan depan pun saya dah tertekan sgt dgn kewangan & keadaan hidup saya.. Terlalu byk alasan, terlalu byk dolak – dalih. Setiap hari saya dgr berita, Vaccine sana, Vaccine sini, tapi langsung tak de dgr berita pasal iSinar & iLestari.

Nak tido malam pun saya sedih, sebab esok mendatang, kami nak makan apa lagi??. Ya Allah., Luluh hati hanya Dia yg tau. Setiap hari saya dgr pasal kematian & rakyat tertekan. Sekarang, baru saya sedar apa itu tekanan hidup di sebabkan kekangan kewangan. Saya amat sedih, hanya Allah S.WT yg tau.. Tolong lah.. Tak perlu lagi asyik nak plan sana, plan sini.. yg sekarang ini, masa ini, itu permasaalahan & jawapan yg perlu di selesaikan. Tolong lah hentikan alasan & Tolonglah jgn berdolak- dalik lagi.. Pandanglah kami, Dengar lah suara kami & bertimbang rasalah dgn keluhan kami

Leave a Reply

%d bloggers like this: