Jin Aheeq

Jin Aheeq

πŸ”žJIN ASHEEQ
Pengertian Jin Asheeq
πŸ‘ΏπŸ‘ΏπŸ‘ΏπŸ˜ˆπŸ˜ˆπŸ˜ˆπŸ˜ˆ
.
Jin Asheeq atau lebih dikenali iaitu Jin Cinta atau jin yg mencintai atau menyukai seseorang manusia.
.
Syeikh Al Islam Ibnu Taimiyah berkata “Gangguan dari jin kepada manusia kadang kadang kerana hawa nafsu dan asyik (jatuh cinta) sebagaimana ianya berlaku sesama manusia”
(Makmu Al Fatwa)
.
Beberapa kajian yang saya lakukan hasil dari pemerhatian dari pesakit dan juga kajian dari pengalaman2 perawat di Tanah Arab adalah seperti berikut :-

Ciri- ciri seseorang diganggu Jin Asheq

(+) Panas baran, emosi tak stabil.
(+) Bermimpi bersama dengan perempuan atau lelaki yg tidak dikenali.
(+) Badan lesu dan lemah.
(+) Merasa sesuatu benda bergerak di perut, rahim (perempuan) betis, peha dan pinggang (lelaki).
(+) Selalu bad mood.
(+) Merindui seseorag yang tidak dikenali.
(+) Rumahtangga panas, kerap bergaduh & kdgkala sampai kepada penceraian.
(+) Kerap sebu perut@ perut kembung.
(+) Hilang nafsu pada pasangan secara tiba2.
.
.
Dapat di kesan tanda tanda peringkat awal πŸ˜—

[√] Tidur dihimpit lembaga.
[√] Terasa seperti ada sesuatu baring atau tidur disebelah.
[√] Ternampak kelibat lembaga.
[√] Mahluk Jin ini sentiasa memerhatikan.
.
.
Mahluk Jin ini sentiasa memerhatikan Mangsanya TIDUR seperti:-

(√) Suka tidur keadaan seksi.
(√) Suka tidur terkangkang.
(√) Tidur seorang diri.
(√) Tidur tapak tangan terbuka.
(√) Tidur terlentang.
.
.
Sebab itu Nabi SAW β€œmelarang wanita tidur terlentang dan lelaki tidur meniarap” !
.
Sunnah Rasulullah SAW sendiri mengajar agar kita tidur secara mengiring dengan mengepit kaki.
.
.
BAGAIMANA MENGESANNYA:

πŸ‘‰ Bangun tidur badan rasa letih
πŸ‘‰ Ada kesan lebam di peha atau celah peha
πŸ‘‰ Mendengar sesorang main guli
πŸ‘‰ Mendengar sesorang berbisik di telinga
πŸ‘‰ Antara lain di kaki ada seperti corak batik
Biasanya perkara ini berlaku pada peringkat 26-30 tahun , terjadi kpd wanita yg berkerja dan malas untuk memikirkan soal kahwin.
.
.
.
JANGAN TAKUT , KAMI ADA JALAN PENYELESAIAN !!!

Tekan Link dibawah
http://www.wasap.my/601163031806/adminSayaNakIkhtiar
http://www.wasap.my/601163031806/adminSayaNakIkhtiar
http://www.wasap.my/601163031806/adminSayaNakIkhtiar

JIN ASHEEQ(Jin yang mencintai manusia)

Jin asheeq,jin yang melibatkan perasaan terhadap manusia,jin jenis ini selalunya dalam diam sudah lama dalam badan mangsa,ada juga dari kalangan saka,wallahualam.

Ini adalah senarai dari pengalaman, pengamatan & pembelajaran saya.

-Mengamalkan surah al-mulk sebelum tidur

-Selepas amalan benteng sebelum tidur, bacalah surah Al-Mulk dgn niat sebagai pelindungan,boleh juga dibaca ayat Al-muawwazatain(3 Qul)

-Sentiasa/sekerap boleh dalam keadaan berwudhu(diulangi jika batal)

-Jin tidak suka manusia dalam keadaan bersuci

-Membaca basmallah dlm setiap apa jua aktiviti KHUSUSNYA ketika membuka/menyalin pakaian,amalan ini dapat menutup pandangan jin

-Menjaga aurat,walaupun bersendirian di rumah/bilik,elakkan memakai terlalu seksi,aurat wanita ketika bersendirian/dengan lelaki mahram adalah lutut ke pusat

-Bacalah doa masuk tandas ketika mandi,jangan lalai bila berada dalam tandas,jgn membuang2 masa dalam tandas seperti menyanyi2.

-Mengamalkan Al-mukminun 97-98,fahami makna & mengamalkannya seberapa kerap

-Mengamalkan surah As-soffat ayat 1-10 tiap kali lepas solat & sebelum tidur

-Mengamalkan ayat 21 Ar-Rom & Al-isra ayat 70 selepas solat & sebelum tidur

-Menjaga kebersihan diri termasuk alat sulit

-Melakukan jima’ dengan kerap bagi yg sudah berumahtangga,sebab jin benci hubungan yang halal dan baik,pastikan sebelum melakukan jima, DIMULAI dgn DOA & TAAWUZ

-Jin akan tersiksa dengan perkara baik yang mendatangkan pahala

-Amalkan pengambilan makanan sunnah terutama madu dan kurma yang diruqyah kerana ia adalah racun bagi jin

-Elakkan bersendirian terlalu lama(lalai) kerana Jin akan mengambil peluang untuk mendekati

-Memperdengarkan selalu bacaan alquran dari CD, HP atau lain2 gadjet.

-Selalu berdoa memohon perlindungan & penyembuhan di waktu2 doa mustajab

Mengikut pengalaman saya, jin asyik adalah antara kes yg sukar/lambat proses penyembuhan kerana ia melibatkan perasaan jin ke atas manusia. Jadi seeloknya pesakit istiqomah dalam amalan. Apa pun, Allah yang maha menyembuhkan. Wallahualam…

Tulisan asal : Sahabat ruqyah AAR

https://m.facebook.com/groups/1608492899458819/permalink/1702516920056416/

JIN ASHEEQ.
Pengertian jin asheeq

jin asheeq atau lebih dikenali iaitu jin cinta atau jin yg mencintai atau menyukai ssorg manusia.

Beberapa kajian yg saya lakukan hasil dari pemerhatian dari pesakit dan juga kajian dari pengalaman2 perawat di tanah arab adalah sprti berikut.

Ciri- ciri seseorg diganggu jin asheq.
1. Panas baran, emosi tak stabil
2. Bermimpi bersama dgn perempuan atau lelaki yg tdk dikenali.
3. Badan lesu dan lemah
4. merasa sstu bnda bergerak di perut, rahim( perempuan) betis, peha dan pinggang( lelaki).
5. selalu bad mood
6. merindui ssorg yg tidak dikenali.
7. rumahtangga panas, kerap bergaduh & kdgkala sampai kepada penceraian.
8.kerap sebu perut@ perut kembung.
9. hilang nafsu pda pasangan scra tiba2.

Berikut ialah kaedah rawatan gangguan jin asheeq:-
1. Sentiasa perbaiki diri, dktkan diri pada allah.
2. Membaca alquran pgi dan petang.
3. Jauhi dari mendengar muzik yng melalaikan.
4. jauhi dari menonton televisyen yng mengandungi unsur maksiat sprti mlht aurat pelakon yg terbuka.
5. Zikir laillahaillah wahdahu la syarikala, lahu mulku wahuwa ala kulli syaiin qodir 100x pagi dan petang.
6. Minum air herba haltit pagi dan malam.dibantu jgk habatussauda habasyi.
7. kerapkan berbekam pda point2 keberadaan jin sprti pda perut, dada, peha dan betis.
8.memakai kasturi hitam di bhgian keberadaan jin asheeq sprti di peha pinggang , perut,dada,leher, telinga.

Mengikut pengalaman sya merawat pesakit yg diganggu jin asheq, pskit hendaklah dbntu dri segi emosi dan fizikal, kerana jin ahseq ni bersifat licik dan dia kdgkala tidak beraksi ketika dbcakan ruqyah..adapun beraksi ia ttp akan dtg mggu pskit stalah slsai diruqyah..pesakit jgk perlulah sntiasa perbaiki diri dan mendgr nasihat perawat ketika dalam proses rwtan.

Apa yang akan berlaku jika pesakit tak nak dirawat atau membiarkan shja?.
1.pesakit akan hilang mood dgn psgn.
2. Merasakan hiburan itu adalah sstu yg dpt menenangkan fkran.
3.lambat berjodoh adapun berjodoh akan kerap bergaduh dgn psgn.
4.hti dihantui rasa gelisah,resah dan x tenang.
5.badan sering sakit2 dan hilang mood.
6.mudah mnjdi dingin dan baran scra tiba2.

Dugaan. 😭

Menung kami semua. Bila buka pintu nak masuk seperti ada jin yang menghalang. Allahuuu.. maka dengan senapas kami mengeluarkan tenaga batin untuk melawan jin yg kami sangka ada Disebalik pintu.

Setelah dibuka, inilah kejadiannya. Rupanya siling rumah runtuh reput dimakan anai anai. Tak memasal jin kapir dipersalahkan. 🀣

Tambah satu kerja lagi. Sungguh mental saya tengah bercampur baur. Hari ni setelah selesai loading barang semua staf ke cameron highland. Untuk memasang gazebo untuk masjid abu bakar tanah rata.

Dengan ini saya akan terkebil kebil seorang diri sambil memikirkan langkah pertama untuk mengemas sisa runtuhan. Silap silap saya balik rumah tidur merehatkan mental yang sedang lara ni dulu lebih elok.

Cara2 Jin masuk ke dalam rumah kita:

1) kita yg bawa sendiri
2) kelakuan kita yg boleh menjemput mereka

1) kita bawa sendiri

– antaranya dengan membawa masuk barang2 dari bomoh seperti tangkal2, wafak, senjata lama, barang2 yg telah dipuja…
– belajar ilmu kebatinan
– tidak merawat sihir lebih Dari 40 Hari….
– tidak meruqyah diri apabila tahu susur galur keluarga moyang mereka Ada menggunakan khidmat jin.

2) perbuatan kita yg boleh menjemput mereka datang

– sisa tulang pada dapur dan sinki tidak dibuang sebelum malam menjelma…. Automatik Jin kelas pertama iaitu Jin yg bersayap yang duduk di tempat tinggi yang selalu duduk pada bumbung rumah kita akan terhidu dan akan turun masuk kedalam rumah kita utk makan….apabila ia berlaku setiap hari ia akan mencari tempat terdekat di dalam rumah itu sebagai tempat tinggal contohnya seperti tinggal di fridge magnet di peti ais yg berbentuk makhluk hidup…. Lalu barang2 dapur yg tidak di tutup akan cepat membusuk….

– tidak menutup pintu tandas di dalam rumah selepas menggunakannya….lalu mereka bebas bermain di dalam rumah dan bersembunyi pada hiasan rumah yg kita sayang atau pada hiasan berbentuk makhluk hidup, atau pun perhiasan rumah yg pernah menjadikan kita syirik kepada ALLAH.

– bunyi-bunyian Dari alat muzik
– baju kotor yg digantung didalam rumah selepas keluar rumah tanpa terus membasuh nya.
– rumah yg kotor
– bilik tidur yg tidak pernah dialihkan perabotnya
– rumah yg tidak dibacakan al Quran
– rumah yg dijadikan sarang maksiat
– rumah yg Ada emas yg tidak digunakan.
– rumah yg ada benda2 dari hutan yg tidak digunakan seperti buluh
– rumah yg malaikat tidak masuk kerana ada pelihara anjing atau bunyi nyanyian yg terlalu lama
Jika Ada perkara2 seperti diatas, jangan ditanya mengapa bayi menangis berpanjangan, jangan ditanya mengapa ummu sibyan boleh masuk ke dlm rumah, dan jangan ditanya mengapa kita mencari pakar perubatan tradisional atau bomoh utk berubat…. Lalu masalah ini akan berterusan.

3. Masuk kerumah tanpa Bismillah dan tanpa Salam.. Mengundang lebih banyak jin masuk kedalam rumah, dikencing oleh Dasyim.. Bercerai berai suami isteri.
Kesilapan itu adalah diri kita

pendeknya ada sahaja cara jin masuk kedalam rumah kita jika kita tidak mengikut sunnah2 yang diajarkan kepada kita oleh Rasulullah s.a.wasallam

#Walaupun Korang nak muntah membacanya, tetapi hakikatnya lebih 80% org sekeliling kita tanpa sedar telah mempelawa syaitan masuk kedalam rumah dan berkawan dengan syaitan

setiap Hari termasuk dari kalangan yg bijak pandai, ustaz dan ustazah mengalami gangguan jin samada jin asyik, jin saka, jin tanah ataupun jin sihir

KEKASIH JIN ASYIQ

Opah rasa tak salah utk share kat sini , sbb bila Opah share kat insta rupanya ramai Org perempuan tak sedar kewujudan n kesan Jin ni.
Smlm Opah ikut pergi berubat, IKUT saja ye bkn Opah yg nak brubat, Opah rgkas kan cerita kat sini lah. Mase ust Rawat pesakit 1, tak smpai beberapa mnit
Opah yg duk jauh dri Org kat dinding tiba2 airmata opah mengalir dada berombak debor mcm nak tekeluar jantung.
Rase sedih tiba2,, sedih sgt plk tu rase die
Opah pgg Ibu kat sebelah,
Opah ckp “Ibuuu ain rse sedih nak ngis”
Tiba tiba
Opah meraung! Ngis tak cover2 dah
Ust stop rwat pesakit tdi dia tnya
Anak sape?
Ibu Opah agkat tgn then ustaz smbg ubat budak tu, Opah plk cuba kwl dgn zikrullah
Tangisn Opah reda tapi hati bedebor
.
Opah ade lah Org terakhir yg dirawat dan paling lama, rupanya dah bertahun lama Opah didampingi JIN ASYIQ siap dah beranak pinak
Dia dah cinta kan n suka kat Opah.
Soalan2 yg di tnya ustz
” pernah mmpi bersama”
“pernah mimpi ade ank, atau bayi2”
“selalu kene tindih”

Jwpn Opah semua tu langsung tak pernah.
Opah tak penah alami benda pelik2,
So logik kan Opah tak penah sedar pun
Opah di ganggu rupanya.
Alhamdulillah dah dibuang, Opah meraung mcm Org mati laki tak sggup berpisah dgn anak2 perasaan sedih gila tu smlm.

Jadi kalu anak2 akak, atau diri sndiri alami
Pergi lah brubat, tanpa sedar dia ade dgn kita.
Kesan buruk dri Jin ni
1. Boleh rse nak bersama dgn dia wlpun dah tahu die Jin
2. Seluruh kehidupan carca marba, mslh family dgn rakan, somi isteri, selalu brngin emosi terggu, rezeki susah dtg, ibadah terggu makin jauh dgn Allah
3. Jodoh susah dekat, takde Org bekenan,
Kalu ade tapi tak sehaluan tak kekal lama
4. Sukar dapat anak.

Nasihat yg bole Opah kgsi kat sini dri nasihat
Ust semlm
1. Mandi jgn seksi
2. Tidur jgn seksi
3. Jaga emosi, kawal jgn sedih telampau jgn marah telampau jgn stress telampau
4. Tgkat kan ibadah

Tanpa sedar rupa nya kita dah berasmara dan dizina oleh Jin asyiq,
Moga kita semua dilindungi aameen

Leave a Reply

%d bloggers like this: