Roti Gluten Tak Bagus ?

Roti Gluten Tak Bagus ?

Dua2 Tak bagus. Roti tu pakai tepung gandum. (gluten). Gluten ni la punca pada bnyak penyakit metabolic termasuk segala alahan resdung, eczema,.

Gluten akan meningkatkan keradangan dalam badan. Org² yg ada sakit 3 serangkai, alahan, mmg tk boleh ambik gluten. Stop gluten, InsyaAllah, 3 serangkai boleh di reverse . Jngan ingat org diabetic boleh makan roti wholemeal sebab lebih sihat atau GI rendah. Fahamkan dulu apa masalah gluten pada kesihatan.

Gluten ni jugak akan menyebabkan penyakit angin dalam badan. Bila angin berlebihan, salah satu tanda, hidung selalu tersumbat Dan berair. Gatal² sebenarnya Bukan disebabkan makan sotong ataupon udang. Gluten jugak akan menyebabkan leaky gut sindrom. Masalah ketirisan usus. Org² yg ada gerd , gastrik, anxiety, alahan resdung, stop la gluten. Dan gluten ni bukan ada dalam tepung gandum je. Segala jenis sos, kicap Pon ada gluten.

Nak sihat bukan tengok pada kalori Dan nilai GI semata2. Tapi tengok juga apa bahan2 yg mnyebabkan alahan , Dan keradangan (punca penyakit). Org yg sakit tekak,batuk2 Pon Tak boleh makan gluten sebab akan mencetuskan kahak.

Dulu Aku kuat jugak resdung. Selalu sgt hidung berair, tersumbat. Tp sejak amalkan Arabic gum, Alhamdulillah, masalah2 alahan , gastrid gerd Hilang.

Leave a Reply

%d bloggers like this: